آموزش آبگریز و ضد لک کردن شیشه با مواد نانو

همانطور که میبینیم انواع شیشه ها مثل شیشه های خودرو و ساختمان چه شیشه های داخلی و چه بیرونی سریع گرد و غبار را جذب خود می کنند و کثیف می شوند و ما مجبور هستیم مدام از ابتدا آب و مواد شوینده فراوان استفاده نماییم تا شیشه ها مثل روز اول تمیز گردند. با استفاده از مواد نانو که با رویکرد نوین فناوری نانو و استفاده از نانو ذرات نقره تولید شده است یک لایه کاملا نامرئی بر روی شیشه ها تشکیل می گردد که همین لایه مانع از جذب گرد و غبار شده و شیشه ها تا مدت طولانی تری تمیز می مانند و حتی با بارش باران هم شیشه ها کثیف نمی شوند , زیرا این محلول دارای خاصیت آبگریزی هم می باشد و قطرات آب براحتی از روی شیشه سر خورده و شما می توانید با خیال راحت با شیشه هایی تمیز در هوای بارانی با لذت رانندگی نمایید.

پیشنهاد میکنیم اگر بدنبال روش های مناسب جهت شستشوی سطح خارجی موتور خودروی خود هستید مقاله روش صحیح شستشوی موتور خودرو را مطالعه نمایید.

نحوه صحیح اجرای محلول آبگریز شیشه نانوزیت

در زمان اجرا دمای شیشه بین +10 تا +25 درجه باشد . در مرحله اول سطح مورد نظر را کاملا شسته و خشک نمایید برای اینکارازاسفنج نانوزیت استفاده کنید .اسفنج را خیس نموده ، آب اضافی آن را بگیرید و سطح را با استفاده از آن کاملا تمیز کنید بطوری که اثر هیچگونه لکه ، چربی و یا کثیفی روی آن نماند. سپس آثار به جا مانده از اسفنج را از روی سطح با دستمال  میکرو فایبر کاملا پاک نمایید . در مرحله دوم محلول تمیز کننده را بر روی سطح اسپری نموده و با  دستمال مخصوص  که در داخل بسته بندی موجود می باشد, کاملا تمیز کرده و سپس سطح را با آب خالص شسته و کاملا خشک نمایید.  در مرحله سوم محلول نانو را بر روی سطح مورد نظر اسپری نمایید و با دستمال کاملا تمیز داخل بسته ، نانو را روی سطح پخش و یک دست نمایید بطوری که تمامی سطح آغشته به نانو گردد ، پس از20 دقیقه مجددا دستمال مخصوص نانو را به محلول نانو آغشته و به صورت دورانی روی سطح پخش نمایید تا تمام قسمت ها یک دست شود. ( صرفا به جهت یک نواخت شدن بیشتر محلول نانو بر روی سطح ).
لایه نانو بعد از 24 ساعت بر روی سطح سخت می گردد و بعد از این زمان سطح فعال می شود. در طول این مدت هیچگونه رطوبت ، گرد و خاک و یا کثیفی با سطح در تماس نباشد . در نهایت با تشکیل یک لایـه پوششی از نانو ذرات بروی شـــیشه ، باعــث عدم جذب ذرات آب بروی سطح شیشه شده و به آسانی از روی شیشه سر می خورند.

پیشنهاد میکنیم جهت آبگریز و ضد لک نمودن بدنه خودرو از محصول آبگریز بدنه خودرو نانوزیت دیدن نمایید.