وارنیش چوب نانوزیت 1 لیتری

براق کننده چوب و محافظت کننده چوب


وارنیش چوب نانوزیت مایعی شفاف است، که عمدتا جهت محافظت از چوب به کار برده میشود.وارنیش چوب نانوزیت برپایه مواد رزین الکید و حلال‌های مصنوعی ساخته شده و استفاده از آن باعث محافظت از  چوب در برابر رطوبت و سایش و پوسیدگی می گردد و همچنین به عنوان براق کننده سطوح چوبی کاربرد دارد.

ویژگی های وارنیش چوب نانوزیت:

  • محافظت از چوب در برابر رطوبت با بسته شدن بافت متخلخل چوب و عدم نفوذ رطوبت
  • محافظت از چوب در برابر فرسایش و پوسیدگی
  • محافظت از چوب در برابر حشرات و جوندگان مثل مورچه و موریانه
  • براق کننده سطوح چوبی
  • نظافت راحت تر و آسان تر سطوح چوبی  
از {{model.count}}
تعداد را بنویسید. بیش‌تر از 0 بنویسید. کم‌تر از {{item.product.variant.max + 1}} بنویسید.
نوع
169,000 تومان
محصول مورد نظر موجود نمی‌باشد.
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

وارنیش چوب چیست؟وارنیش چوب نانوزیت/محافظ چوب در برابر رطوبت

ماده ای شفاف، که بعد از فرایند خشک شدن سخت شده و از سطح چوب در برابر رطوبت و خط و خش محافظت می نماید. از این محصول عمدتا در نماکاری های چوبی استفاده می‌شود. در ابتدا ترکیبی مایع است، اما پس از کشیده شدن روی چوب و خشک شدن ،بخشی از آن به بافت چوب نفوذ کرده و به فیلمی جامد تبدیل می‌شود.این محصول آمیزه ای از رزین آلکیدی مصنوعی در ترکیب با یک حلال آلی ساخته شده و لایه‌ای شفاف با رنگ ملایم ایجاد می‌کند. وجه تمایز این وارنیش خاصیت چسبندگی آن روی سطوح مختلف و مقاومت بالای آن در برابر سایش است. این وارنیش برای دکوراسیون داخلی و خارجی به کار برده می‌شود و غالبا با وارنیش روغنی اشتباه گرفته می‌شود.

تفاوت لاک چوب و وارنیش در چیست؟

تصویر لاک یا جوهر چوب

لاک چوب نوعی پوشش است که روی سطوح چوبی اعمال می‌شود تا ظاهر آن‌ها را بهتر نماید. لاک چوب عمدتاً بر پایه آب و تینر و یا الکل ساخته می‌شود و به رنگ‌های مختلفی در بازار یافت می‌شود. به‌طور مثال فندقی، گردویی، آلبالویی، سبز و ... معمولاً این نوع لاک‌ها استحکام و مقاومت بالایی در برابر رطوبت نداشته و بیشتر نقش زیبا سازی چوب را ایفا می نماید. با این حال این قابلیت را دارند که پس از استفاده  از لاک چوب جهت افزایش مقاوت چوب در برابر رطوبت و محافظت چوب از وارنیش چوب استفاده نمایید و شاهد مقاومت چند برابر ی چوب باشید.

اگر میخواهید در خصوص انواع روش های ضد آب کردن چوب و فواید آن بیشتر مطالعه کنید پیشنهاد می شود مقاله فواید و روش های ضد آب کردن چوب را مطالعه نمایید.

وارنیش چوب برای چه مکان‌هایی قابل‌ استفاده می‌باشد؟

  • سطوح چوبی داخل و خارج از  ساختمان مانند(مبلمان,کابینت ها,پارکت ها و کفپوش های چوبی خام,صندلی ها و میزهای چوبی و حتی سازه های چوبی فضاهای باز

نکته: وارنیش چوب در فضاهای بازی که در مقابل تابش مستقیم نور خورشید هستند حدود 2 سال دوام و مقاومت دارد و بعد از این زمان نیاز به اعمال مجدد وارنیش بر روی سطح چوب می باشد.

وارنیش چوب نانوزیت برای چه نوع چوب هایی قابل استفاده می باشد؟

وارنیش چوب یکی از روش‌های محافظتی است که برای حفاظت و زیبایی دادن به چوب استفاده می‌شود. اما وارنیش چوب نانوزیت یک نوع وارنیش پیشرفته است که از تکنولوژی نانو استفاده می‌کند تا بهترین محافظت را برای چوب ارائه دهد. این نوع وارنیش به دلیل ویژگی‌های خاص خود برای انواع مختلفی از چوب قابل استفاده است.
چوب های نرم مانند صنوبر,سرو و ساج. این چوب‌ها به دلیل ساختار باز و منفذی که دارند، به خوبی از ویژگی‌های وارنیش نانوزیت بهره می‌برند. بصورتی که وارنیش به عنوان یک لایه محافظ بر روی این نوع چوب‌ها عمل می‌کند و از آسیب‌های مختلفی مانند رطوبت، حرارت و نفوذ حشرات  محافظت می‌کند.
چوب‌های سخت مانند بلوط، قلمی و چوب‌های گرانبها نیز از دیگر نوع چوب‌هایی هستند که وارنیش نانوزیت برای آن‌ها مناسب است. این چوب‌ها به دلیل سطح صاف و مقاومی که دارند، به خوبی از ویژگی‌های وارنیش نانوزیت بهره می‌برند و باعث می‌شود که وارنیش بهترین عملکرد را بر روی آن‌ها ارائه دهد. همچنین، به دلیل خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی که این محصول دارد، این چوب‌ها را از آسیب‌های میکروبی و قارچی نیز محافظت می‌کند.
کفپوش ها و پارکت های چوبی که از چوب خام ساخته شده اند را می توانید با استفاده از وارنیش چوب سطح آن را براق نمایید و همچنین رنگ طبیعی چوب را حفظ کنید.

پرداخت وارنیش روی چوب به عنوان عایق محافظ چوب

 وارنیش با چه ابزاری قابلیت اجرا دارد؟

همان‌طور که پیش‌تر  گفته شد به دلیل ماهیت رقیق بودن و شفاف بودن وارنیش چوب نانوزیت استفاده از آن بسیار راحت می‌باشد، کافی است در حین اجرا با توجه به سطح از ابزار مناسب استفاده نمایید. استفاده از قلم‌موی نقاشی یکی از ساده‌ترین ابزار می‌باشد. استفاده غلتک بدون پرز و استفاده از پارچه‌های با بافت کرباس که هیچ‌گونه پرزی از خود به‌جای نمی‌گذارند هم میتواند گزینه خوبی باشد. توجه داشته باشید بدلیل ماهیت آلکیدی محصول وارنیش چوب عمدتا وسایل و ابزار بعد از استفاده قابلیت تمیز شدن ندارند .

قلمو/دستکش/غلطک/چسب کاغذی/سینی غلطک

بهترین روش استفاده از وارنیش چوب نانوزیت چیست؟

جهت کسب بهترین نتیجه به‌این‌ترتیب عمل کنید ابتدا سطح موردنظر را از هرگونه چربی و آلودگی  پاک نمایید.
توجه داشته باشید سطح کار نباید به‌هیچ‌وجه دارای رطوبت باشد.برای به‌دست آمدن سطحی صاف از سنباده مخصوص چوب مناسب استفاده نمایید.سپس سطح را از گرد چوب پاک نمایید.قبل از استفاده از تکان دادن یا هم زدن محصول جدا خودداری نمایید، چون باعث ایجاد حباب‌هایی ریز در محصول گردیده و شما در حین اجرا با مشکل روبرو خواهید شد.سپس مواد را داخل یک ظرف مناسب فلزی یا پلاستیکی مقاوم ریخته و با قلم مو و یا غلتک مواد را روی سطوح مورد نظر خود اعمال نمایید.در صورتی که نیاز به رقیق نمودن مواد داشتید  ، می‌توانید به میزان ده درصد وزن محصول از تینر فوری ده هزار استفاده نمایید.
نکته بسیار مهم در حین اجرا : برای ایجاد لایه‌های بیشتر اجازه دهید تا لایه قبلی کاملاً خشک شود. خشک شدن هر لایه بین ۳۰ تا ۹۰ دقیقه زمان مورد نیاز دارد،البته این مورد بسته به دمای محیط و نوع چوب متغیر می‌باشد  ، درصورتی‌که لایه قبلی خشک نشود لایه بعدی را به‌هیچ‌ وجه نباید اجرا نمایید.زیرا باعث خشک نشدن لایه های زیرین شده و بعد از خشک شدن باعث پوسته شدن و یا جدا شدن از سطح میگردد.محافظت از چوب در فضای باز با وارنیش چوب نانوزیت

حلال وارنیش چوب نانوزیت چیست؟

حلال وارنیش چوب، ماده‌ای است که برای حل کردن مواد اصلی وارنیش چوب استفاده می‌شود. این حلال‌ها معمولاً متانول، اتانول، ایزوپروپیل الکل یا سایر مواد حلال مانند استرها یا روغن‌های معدنی می‌توانند باشند. وظیفه حلال در وارنیش چوب، انتقال مواد اصلی وارنیش به سطح چوب و پس از اعمال، تبخیر شدن از محصول نهایی و جا ماندن فیلم وارنیش بر روی سطح چوب است.

قیمت وارنیش چوب نانوزیت در مقایسه با دیگر محصولات؟

قیمت وارنیش چوب‌ بر اساس فاکتورهایی مانند برند، کیفیت و کمیت می‌تواند متفاوت باشد. به‌طورکلی، بسته به نوع و کیفیت وارنیش، می‌تواند از هفتاد هزار تومان برای هر دویست گرم متغیر باشد. وارنیش های تخصصی یا سطح بالا ممکن است حتی هزینه بیشتری داشته باشند. مهم است که الزامات خاص پروژه خود را در نظر بگیرید و وارنیشی را انتخاب کنید که این نیازها را برآورده کند. علاوه بر این، قیمت‌ها ممکن است بر اساس مکان و در دسترس بودن و همچنین تغییر قیمت دلار متفاوت باشد. وارنیش چوب نانوزیت در سایزهای دویست و پنجاه میل برای مصارف کوچک تا یک لیتری عرضه می‌شود و برای مصارف بیشتر در اوزان چهار لیتری و ده لیتری در اختیار شما می‌باشد.

میزان پوشش دهی وارنیش چوب نانوزیت چه میزان است؟

میزان پوشش بستگی به عوامل مختلفی مانند نوع چوب، تخلخل سطح و روش اجرا دارد. به‌طورکلی، برای دستیابی به پوشش بهتر و پوشش صاف‌تر، توصیه می‌شود به‌جای یک لایه ضخیم، چندین لایه‌نازک بزنید. علاوه بر این، استفاده از ابزار مناسب ،می‌تواند به اطمینان از پوشش یکنواخت و به حداقل رساندن هدر رفت کمک کند. میزان پوشش دهی وارنیش چوب نانوزیت طبق آزمایشات انجام شده به ازای هر لیتر بین هفت تا ده متر مربع میباشد.

اگر سؤال خاصی دارید یا نیاز به مشاوره در مورد تکنیک‌های کاربرد دارید، میتوانید با بخش پشتیبانی فنی در تماس باشید.

ویژگی های وارنیش چوب نانوزیت:

  • محافظت از چوب در برابر رطوبت با بسته شدن بافت متخلخل چوب و عدم نفوذ رطوبت
  • محافظت از چوب در برابر فرسایش و پوسیدگی
  • محافظت از چوب در برابر حشرات و جوندگان مثل مورچه و موریانه
  • براق کننده سطوح چوبی
  • نظافت راحت تر و آسان تر سطوح چوبی  

توصیه های ایمنی در خصوص  وارنیش چوب نانوزیت:

  • به دلیل وجود حلال‌ها در این محصول پیشنهاد می‌شود از ماسک و دستکش مناسب در حین کار استفاده نمایید.
  • به دلیل حلال‌های به‌کاررفته در محصول در حین کار از کشیدن سیگار و روشن بودن وسایل محترقه و آتش‌زا جدا خودداری نمایید.
  • در حین استفاده در مکان‌های سربسته با باز گذاشتن درب و یا روشن کردن یک هواکش امکان گردش هوا را فراهم نمایید.
  •  در حین اجرا اگر احساس سرگیجه یا منگی نمودید سریعاً به مکان با تهویه مناسب بروید.
  • به دلیل آتش‌زا بودن این محصول باقی‌مانده محصول را در جای خشک و سرد نگهداری نمایید.
  • مناسب‌ترین دما برای نگهداری این محصول از ۱۰ الی ۲۵ درجه می‌باشد.
بسته بندی محصول :
1 لیتری
رنگ محصول :
شفاف کمی مایل به زرد
مدت زمان نگهداری :
یک سال در شرایط مناسب دمایی
شرایط نگهداری :
در محیط خشک و دمای 10 الی 25 درجه
چگالی :
1.01 گرم بر سانتی متر مکعب
میزان پوشش دهی :
بین هفت تا ده متر مربع به ازای یک لیتر
دمای کاربری :
بالای ده درجه سانتی گراد
مدت زمان خشک شدن روی سطوح :
بسته به جنس چوب و دمای محیط دارد.(حدود بیست دقیقه الی نود دقیقه)

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...